Miljötänk eller bensintank

2009-03-27 @ 08:29:52

Kollar bilar på nätet och inser ganska fort att det är något skumt som håller på att hända.
Min Volvo var värd mer än jag gav för knappt ett halvår sedan. Nu är den bara värd hälften.
På tomten hemma står frugans Ford från -94 och skräpar. Den är jättefin men inte säker.
Säkerhet är viktigt för mig. Och eftersom jag är en fullvuxen tvåmetershane så sitter jag som en påse skit i den bilen.
Den är för liten för mig.
Så nu tittar jag på alternativ till Forden. Marknaden är sjuk. Dom billigaste bilarna är just stora tunga kombibilar.
Är det miljötänk om jag köper en tung turbobil för att den är just billig?
Eller skall jag satsa på en bil som kan gå på etanol? Den drar upp till 30-40% mer bränsle än en bensinare.
Etanolen i sig kostar nästan som bensin och är alltså inte ekonomiskt försvarbart.
Dieselbilarna är ju bra fast skatten tar musten ur ekonomin den med.

Så vad gör jag?

Dammar av min cykel!!!

// D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: