Senaste veckan

2009-01-17 @ 20:10:45

Jag har börjat fundera på det där med livet. Var det tagit mig och vad jag är idag.
Har två ungar , två hundar, två bilar, två dosor snus, två borrmaskiner och en fru.
Vill slå ner min bopåle snart. Att frugan vill sitt är en sak. Men tillsammans är vi två.
Detta innebär två bopålar. Har det ganska bra där jag är just nu. Kan det bli bättre? Blir jag yngre?
Jag vill ha en verkstad till mina verktyg och där inne skall det skruvas och fixas.
Såg en annons om att bygga ett helt nytt hus. Blev sugen. Nytt.
Nackdelen är såklart att det inte finns något som slår ett gammalt hus med gedigna träväggar.
Huset vi bor i nu är från 1926. Har hänt en del i detta huset. Många skratt och tårar har passerat under åren.
Såg ett flygfoto från förr och jag slungades tillbaka i tiden. Äppel och päronträd , rabatter och blommor.
De sista åren har det bara varit byggarbetsplats här känns det som. Nygammalt renoverat.
Sneda väggar och unken trälukt har bytts mot eklaminat och modernt badrum.
Alla gamla ledningar försvann i utbyte mot jordfelsbrytare och golvvärme.
Huset från 1926 börjar bli modernt.
Funderade på hur många timmar jag lagt ner här men tappade räkningen.
Nya hus slår man ihop på en dag. Sedan tar det ett par tre veckor till innan allt är installerat.
Då jag rev upp det gamla golvet fanns det spår av vedspis och historia.

Får nog ta mig en funderare till tror jag.

// D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: