Rymmare på permis...

2008-09-02 @ 07:39:45

Sitter och funderar på varför jag ständigt kan läsa i skvallerblaskan om personer som rymt under sin obevakade permission?
Sedan går man ut med en varning till allmänheten om att personen betraktas som farlig.

Men varför släpper man ut en sådan människa? Det verkar vara ett led i "vården" för att denne skall kunna komma tillbaka till samhället.
JAG anser att en sådan person skall hållas inlåst under strikt översyn.

Hade det varit i Vilda Westernland på andra sidan vattnet så hade man skjutit dom på fläcken.

Vad anser du?

// D

Kommentarer
    Postat av: Tant Brun

    Jag tror att en person som sitter i fängelse inlåst i flera år utan permission sakta men SÄKERT glömmer hur det är att fungera i samhället. Världen blir den innanför fängelsets väggar och den är inte som den utanför. Permissioner är tillfälliga övergångar till det normala samhället så att personen ges en chans att fungera då han/hon friges. Sen kan man kanske undra hur rätten till permission bestäms. De kriterierna ska kanske ses över. Det handlar inte om fångens rättigheter i mina ögon utan att samhället ska gå säkert från människor som inte har en aning om hur de ska bete sig efter en längre fängelsevistelse. Inget som fungerar idag dock...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: