Väderfenomenet Allan

2008-10-29 @ 06:21:02

I morse tittade jag ut på termometern som visade en minusgrad.
Huset var fortfarande sådär brasvarmt efter myset framför kaminen i gårkväll.
Gick ut med hundarna och såg till min fasa att bilen var helt isbelagd. Inte skrapa tänkte jag och kände
regndroppar mot mitt kala huvud. I nästa stund regnar det friskt för att sluta lika snabbt. Bilen blev nu ännu mer frusen.
Himlen blev upplyst av jordens dunderblixt som fich både hundarna och lilla mig att hoppa till.

Detta väderfenomen döptes omgående till Allan.

// D

Kommentarer
    Postat av: Sys

    Jotack, jag låg vaken och tittade på blixtrarna inatt. Samtidigt var gräsmattan vit av frost. Underligt men sant. Hoppas att det blir snö snart.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: