Iakttagelse och inre stress

2008-10-15 @ 07:20:35

Rullade upp bakom den stora Saaben med min Volvo för att tanka.
Saaben var dock parkerad på så vis att jag inte kunde tanka min bil samtidigt.
Jag låter min bil stå på tomgång och ser en kille som går fram och tillbaka vid bilen framför.
Hans händer är knutna och han sneglar hela tiden mot mig.
Jag förstår och vrider om min nyckel så att motorn tystnar.
Killen är stressad över min existens och tittar stressat på pumpen. Är inte tanken full snart?
Ögonen följer pumpen , slangen ner till pumphandtaget och vidare bort mot mitt håll.
Han går därifrån och hinner inte långt förrän pumphandtaget klickar ljudligt.
Tanken är full och med raska steg rusar han mot bilen.
Jag sitter nu och myser till en bra låt på radion. Var sak har sin tid.

Problemet nu var att han verkade rädd för att ta bort handtaget från bilen. Han ställer sig nästan en meter bakom tanklocket och lutar sig fram i ett försök att dra ut giftormen ur sitt bo.
När detta var gjort kom nästa bekymmer och det var att få dit tanklocket igen.
Det var ett sådant lock som inte går att låsa och det är helt enkelt att trycka fast det i röret.
Killen stod nu och snurrade förtvivlat utan att locket tog gängor.
Nu ser jag att det sitter en kvinna bakom ratten som verkar fundersam över att det tar sån tid att tanka. Hon sitter där i bilen och vrider på huvudet.

När killen går in på macken för att betala så rullar kvinnan undan Saaben så att jag kan tanka.
Jag tankar bara för ett par hundringar och detta går snabbt med tanke på priset.
Efter min tankning är det min tur att betala. Och väl inne på macken ser jag killen vid tidningstället.
Problemen är inte över ännu. Han skall ju köpa en kvällstidning med.
Hmm, här finns ju tre olika.Vad är det för skillnad ser han ut till att tänka.
Han lyfter ena handen och tar sig över munnen.
Jag passerar honom och tänker igen: Var sak har sin tid.

// D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: