Varför?

2008-11-13 @ 06:51:05

Sitter på jobbet och tittar ut på trafiken som flödar in på området.
En röd bil rullade upp här nyss. Bilen stannar och mannen bakom ratten kliver ut för att överlåta ratten åt sin hustru. Själv skall han in här och jobba. Varför kunde inte hon skjutsa honom?
När arbetsdagen är slut så kommer kvinnorna på led för att vänta på sina gubbar här utanför. Och när den store mannen kommer ut så kliver i regel alltid kvinnorna ut för att ge plats åt mannen. Han SKALL köra. Varför inte åka?

Har det med manlighet att göra månne? Typ som det här med grillen. Mannen SKALL stå vid grillen och slå sig för bröstet. Är det manligt? Vad är manligt och kvinnligt?

Vad tror ni?

// D

Kommentarer
    Postat av: Sys

    Kära bror, jag körde igår när vi var i K-hamn. Tror inte B kände sig så omanlig. Men det finns det nog dom som gör.

    Postat av: Anna B

    JAg tror att mycekt handlar om vana. Hos oss har det blivit en vana att maken ska köra. Sedan är det lathet att jag inte ta över, för då kan jag ju inte vila och ta det lugnt under färden...Kanske... Kram Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: