Fars dag och tankar framåt

2008-11-09 @ 08:04:16

Morgonen är tidig och jag sitter här med en kopp kaffe.Regn och dis är vad som väntar oss ute idag.
Frugan och knåddas sover gott däruppe och här nere sover jyckarna.
Fars dag idag. Handlarna jublar och aldrig har det väl sålts slipsar som inför denna dagen.

Måste erkänna att det är lite mysigt med en dag för oss pappor.. Fast lika mysigt är det nog för er mammor.
Och snart  är det jul. Denna högtid som gör så många människor ensamma.
Träffade en man för ett tag sedan som bor ensam. Jag frågade honom vad han gör under julen.
Jag gör inte ett skit sa han. Fast nyårsafton är hemskt mycket värre sa han.
-vad då för sa jag? Äh nyårsafton vill man inte vara själv på sa han utan att kunna förklara varför.
Och så är det kanske? Personligen vet jag inte för jag har antingen varit hemma med min familj eller jobbat?
Har aldrig behövt att fundera på det.

Det finns en dag på året som är speciell för mig och det är den 23:e december.
Kvinnor och barn , hundar och hamstrar, vik hädan för mannens pysselafton. Mannen är jag .:)
Då ordnas julskinkan till tonerna av ett glatt hm hm hm nanana tjoflöjt i köket..
Vill ha denna dagen i köket för att tömma min kreativa ådra.

Pepparkakshuset ordnas och iår skall jag även lyxa till det med ett litet ho ho ho också.
Fast nu blir det annnorlunda eftersom det bor en liten knådd hos oss. Han vill nog också bygga pepparkakshus.
Och så har vi det här med granen.. Traditionens tradition. Jag säger inte mer. Fast denna meningen är riktad till en speciell person , Kan man bygga en gran av spackel?? :)


Nu skall jag tända en mysbrasa i det lilla rosa huset.

Och till alla pappor säger jag:  Grattis.

// D

Kommentarer
    Postat av: Sys

    Angående traditionernas tradition. Visst kan man

    bygga en gran med spackel men tror inte det blir snyggt, kommer nog att likna en brinnande buske.

    Och en sån gran har du ju haft förut..... Satsa du på traditionen istället.

    Postat av: Broder M,

    Kan man bygga en gran av spackel??



    Bra fråga jag ska ta spackel och Pl400 och göra ett försök, hoppas du är ute och rekar. efter ja en björnbärsbuske kanske?!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: