Mitt liv , mitt nöt , mitt klantarsle

2008-05-06 @ 11:10:30

Hade full rulle i helgen som gick. Tapetserade klart i husets bottenvåning och kände mig trött och glad.
Men glädjen gick över. För att göra en lång historia dum så erkänner jag härmed att jag har ringt till mitt försäkringsbolag för att anmäla en skada. EH hej , jag skulle vilja anmäla att min tv har ramlat i golvet. Min tv-bänk råkade välta med dunder och brak. Trovärdigt eller hur?

Jag fick förklara mig skall ni veta. Men min ersättning är på väg till mig. Etthundra kronor minsann.
Det var vad den tv:n var värd. Kostar fyratusen att köpa ny men den var ju hela fyra år gammal. Hundra spänn, härligt att få så mycket pengar att handla en ny tv för.  Bajs, jag erkänner mig besegrad nu. Ingen tv, ingen tv-bänk och hundra spänn på fickan. 
Men å andra sidan så kan jag ju lägga den tv-tiden på att försöka laga min trasiga gräsklippare.
Om jag är bitter? Nej inte ett skit. Bara en smula klantig:)

// D

Kommentarer
    Postat av: Tant Brun

    Klantig ja. Men söt - när du lugnat ner dig igen. Nästa gång kanske hjärnan också kan få vara med och lyfta möbler och inte bara musklerna?
    Men jisses, det kunde varit tusen gånger värre gubben. Du har ju gräsklipparen kvar.
    Och, resten av din familj ... Att umgås med och så ...

    Postat av: Erik

    LOL
    Jag brukar ibland fundera över försäkringarna, varje gång premier ska betalas ;-)
    Fast jag hoppas de ställer upp när det verkligen händer något! Jag vill inte förringa din olycka, men en tv är ändå en världslig sak...
    Men säg en brand, då hoppas jag försäkringen är värd nå't.
    Lustig historia :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: