Hålliday:)

2008-06-29 @ 01:10:17

Snart semester. Eller skall jag kalla det för semester? Förra året planerade jag vår utbyggnad av toaletten.
Allt var planerat in i minsta detalj. Pengarna fanns där på kontot och jag var tillfälligt rik på lånade pengar.
Rev allt det gamla och skickade iväg frugan till sin farovitstad. Allt var där och då. På
uppfarten låg allt inköpt materiel och det var nu det skulle ske. Tidsramen var satt och bygget skulle vara klart två dagar innan min semester skulle börja.
Frågan är nu vad det var som hände? Snickaren var rädd för regn och hammaren var tung och slagen långsamma.
Så min semester kom och försvann medan man fortfarande kunde höra de tunga hammarslagen eka över nejden.
Jag insåg det i ett tidigt skede och slet som ett djur för att det skulle bli klart.
Tre veckor efter utsatt tid lämnade snickaren huset och har inte synts till sedan dess.
Och nu ett år efter står huset likadant som då. Grunden skall gjutas klart och lite annat skall fixas med.

Har aldrig tagit det lugnt på min semester. Får skylla mig skälv så klart men kan ju inte sitta still.
Så i år säger jag det igen. Åh vad skönt det skall bli med semester.
Skall inte göra ett skit på semestern:)

Tror ni mej:)

// D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: