Ensamhet i lugnet

2008-07-31 @ 23:27:28

Klockan är 23:13 och det är först nu som det blivit lugnt och sådär tyst som det en gång var. Hundarna har fått sista kissesvängen och frugan och knådd ligger uppe och sover.
Här doftar det nybryggt kaffe trots den sena timman. Jag känner ett sånt lugn här och nu. Och det är även nu som jag laddar mina batterier för i morgon.

Tänk att det är så lugnt här just nu! Ingen trafik eller telefonsignaler. Inga inbrott eller misshandelfall. Inga krossade skyltfönster och inte heller nåt skrammel av kundvagnar och störiga turister med deras midjeväskor.

Här finns det bara jag, och ljudet av en tungt sovande hund tilsammans med ljudet av syrsor som så vackert spelar för mig. Härligt.
Skall strax knyta mig för kvällen.

Hur är det där du är just nu??



Sov gott allihoppsan där ute:)

// D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: