Första dan efter jul

2008-01-02 @ 19:38:43

Efter att ha varit fetledig över jul & nyår ringde min mobil i svinottan i morse.
Dagen var kommen. Dagen då jag återigen skulle skrapa hälarna över sovrumsgolvet och sakta vältra mig ner för trappan för att slå ner röven på en kall toasits. Tjoho.

På jobbet väntade jag mig att kaffedoften skulle ge mig en käftsmäll då jag öppnade dörren. Denna djuvliga doft fanns inte där i dag. Nattgubben hade inte tryckt igång bryggaren. Jag lät mitt finger snäppa igång den och sedan satte jag mig och led tills kaffet hade runnit ner i kannan.

Kaffe, denna ädla dryck. Livets vatten pratas det om men inte om livets kaffe. Så därför gör jag det nu.
Doften gör mig så ljuvligt morgonmysig och att låta läpparna sakta få sippra i sig första droppen är ren lycka.

Vad jag dricker? Detta såklart.

image270

Bilden kommer härifrån:www.nestle-nordic.com

// D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: