Döda barn

2008-02-07 @ 07:33:41

Jag är extremt bilintresserad och följer debatten om miljöbränslen . Har alltid sagt att etanolen inte är en bra lösning.
Nu läste jag en artikel som går ut på att du som kör en etanolbil dödar barn!
Detta beror på att etanol som utvinns av enorma mängder majs kunde gett barn som svälter mat i magen.
Visst kan det vara så, men vart skall vi dra gränsen. Då kan vi ju säga att jag dödar ett barn varje gång som jag inte orkar äta upp maten på min tallrik.
Att hålla på med sånt här skit stör mig. Då kunde den timpengen som journalisten fick då han skrev den artikeln gå till mat till svältande barn istället för att skriva om sånt som vi redan vet.

// D

Kommentarer
    Postat av: Brodern...

    Håller med dig fullständigt, man blir så trött på dessa undersökningar. Ha det bra och hälsa lilla frugan...

    Postat av: Anna

    skiter fullständigt i miljön =P den rör mej inte...ligger lix inte i mitt intresse..
    Dock det här med barnen...barn och människor är det viktigaste som finns


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: