Engla

2008-04-09 @ 18:51:23

Tycker det är fruktansvärt det som just nu pågår i lilla Englas hemstad.
Hon är försvunnen och jag önskar att jag kunnat hjälpa till däruppe.
Mina tankar finns hos familjen och känner hetsjakten i tidningarna nu.
Mannen som gripits har gjort vissa "medgivanden" javisst, men att tidningarna jagar läsare med sina historier stör mig. Visst har mannen varit på plats. Visst har han varit dömd för sexuella brott innan. Att måla ut honom nu "bara" för att han varit på platsen där Engla försvann och för att han finns i registret sedan innan trots att han sonat sitt brott  känns olustigt. Aftonbladet skriver om kvinnorna som blivit ofer för mannen tidigare. Att brottet är sonat hjälps inte i denna hysteri. Nu skall det bara hittas en skyldig till varje pris.

Men vad händer om han är oskyldig? Vem lyfter upp honom då?

Och vad händer om det visar sig att han är skyldig?

// D

Kommentarer
    Postat av: Lille Man

    Om det vissar sig att han är oskyldig kommer det bara att sopas under mattan, är han skyldig kommer alla säga att det var det som vi sa. systemet funkar inte.

    Tack för att du finns. jag väntar bara på att brazze ska bli bra igen sen kommer jag lillen och mamma!

    Postat av: Anna

    Har en fråga jag också..
    Polisen har väl bara letat i skogen och runt om i byn? Tror dom själva på att han skulle gömma henne(eller hennes lik) så nära?!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: