Problem?

2007-10-17 @ 17:38:04

Problem är en sak som man kan ta itu med.
Bekymmer är sådant som löser sig.

Men hur?

Vem vänder man sig till då man känner att man vill vara ensam?
Hur löser man ett problem om man inte har en lösning?

Tänk om man inte har ork nog att ta tag i sitt liv!
Vart hittar man orken?

Om det svarta är svart och man vill ha det rosa och fluffigt!
Vart vänder man sig då?


Jag känner att jag är stark , men det finns människor runt mig som inte vet vad dom skall göra med sina liv!
Varför finns dom?
Varför finns jag?

Själv är jag stark och blir starkare varje gång jag möter en motgång.
Men alla är inte såna.


Så räck ut din hand , långt nog för att fånga just den som behöver dig just nu!!!

// D

Kommentarer
    Postat av: Ludde

    ÅÅ va fint! Du kan du!

    Postat av: Anonym

    Visst låter det fint men fångar DU verkligen den som behöver dig? Du blir bara starkare o det är väl bra så länge man inte uppfatts som iskall utan just stark med kraft att bry sig om människor runt sig. Man kan inte bara klappa sig på axeln utan anledning

    Postat av: Daniel

    Nej det är sant. Men det är inte lätt att fånga någon som flyr. Viljan måste finnas att släppa in en människa oxå.
    Hur stark jag är må tänkas vara så är det nog så att det är ett hål i min håv vilket innebär att jag misslyckas ibland..
    Och till dom som tror att jag vandrat livet igenom utan bekymmer får tänka om.
    Alltid är det något som stör. Men det viktigaste är väl ändå att försöka leva livet med lite glädje trots att det kan vara tungt.
    Det är som det är, och blir vad man gör det till.

    // D

    Postat av: Anonym

    Är det någon som flyr så finns det nog en bra anledning. Själv blev jag mycket sårad när jag behövde stöd o inte upplevde att jag fick något.
    Tänk då hur man mår, inte undra på att man flyr. Jag tror att de flesta försöker se glädjen o göra det bästa av allt. Men om man inte lyckas???
    Inte är man en sämre människa??

    Postat av: Sandra

    Anonym: Det hjälper att berätta för personen som sårat en. Bara säga klart och tydligt: "Du sårade mig." Gärna när med en gång när det händer. Det är inte alltid man förstår att man sårar någon när man gör det. Att fly kan vara en väg ut men när man flyr och väljer tystnad skapar det bara oro hos den andra parten. Och en massa funderingar över vad som egentligen hänt. Hur ska man kunna växa som människa och göra på ett bättre sätt nästa gång om man aldrig får reda på vad man gjort för fel..? Silent Treatment är verkligen inte rättvist mot någon och dessutom är det ingen lösning på problemet...

    Postat av: Anonym

    Ingen lösning på problemet men ibland är det bara hjärtat som tänker...Om man sagt ifrån förut o det bara upprepar sig?
    Då kan det vara tungt. Om den andra parten vet att nåt har hänt, inte vad men känner oro, då kan den personen kanske kräva en förklaring. Livet är inte lätt men har man människor runtomkring som älskar o bryr sig blir det lite lättare. Var rädda om er.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: