Söndag kväll & lite av varje

2007-11-25 @ 21:13:54

Sitter här framför datorn och skall strax ta ut hundarna på en promenad. Sedan skall den här stora kroppen skrubbas både avigt och rätt. I morgon bitti stundar en allt för tidig morgonrunda med hundarna och sedan bär det iväg till jobbet. Hoppas att bilen startar bara. Den har fått vinterkräksjukan tror jag.
Hostar och nyser om vartannat och är seg att få igång på morgonen.
Honan har varit iväg i helgen och kommer snart hem. Tösen har åkt iväg till sitt. Så nu är det bara jag och hundarna kvar i det lilla rosa huset.

Händer mycket i mitt liv just nu. Både hemma och på jobbet. Allt har sin tid brukar jag säga.
Snart kommer vintern också med snö och slask. Däckförsäljarna jublar och vi bilister gråter oss till sömns.
När jag körde hem tösen innan ikväll passerade jag länsman som stod i mörkret med sin lasermojäng.
Funderade på om det inte finns bättre saker att göra än att leta fartdårar. Satt där i bilen och kom på den ena saken efter den andra som polisen skulle kunna göra istället än att stå där i regnet ikväll och mäta hastighet.
Men jag är väl som alla andra. Skall bara ha något att reta mig på.

Och när jag satt där i bilen började jag att  fundera på mina vinterhjul som jag inte har, och då slog det mig att det är ju jul snart.
Och med julen så följer ju såklart olycksstatistiken över jultrafiken. Blev lite fundersam över all stress som det är överallt. Klart att hastigheten ökar i helgtider. Klart att det händer olyckor nu. Alla har ju jätteviktiga paket som skall handlas in, och bilarna flyger fram i denna julstress. Och det var då det slog mig att herrarna länsman nog gör ett bra jobb ändå där dom stod.

Skall ta tjuren i hornen nu och masa mig ner i köket och ta en flabb vatten innan promenaden. Sedan skall jag djävlar i mig ta en dans med dammsugaren med. Rena golv är skönt att komma hem till tänker jag.
Och till sist önskar jag er alla en riktigt god natt

// D

Kommentarer
    Postat av: Anonym

    ....

    Postat av: Ludde

    Hej gubben!
    Jo jag vet att det var du! =)
    Det är inte facket som har höjt avgifterna det är sveriges regering som har höjt A kassan, det är två skilda saker. Fackavgiften är inte högre än var den var innan höjningen av Akassan. Ska krya på mig, har tid hos farbror doktorn kl 10:10, har inte kunnat sova speciellt mycket inatt.... SUCK.... så vi får väl se om man får en prenumation på losec eller liknande. Ha det bäst så hörs vi! Familjen häslar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: