Smart eller vår dumhet

2007-11-14 @ 11:35:05

Eftersom jag är extremt fotointresserad så slog det mig att jag kanske kan tjäna en slant på mina bilder.
Funderade en stund på foton och på journalister. Dom måste ju få mindre och mindre att göra nuförtiden.
Aftonbladet är ett bra exempel på hur smarthet föder dumhet.
Vi vanliga människor kostar inte tidningen ett rött öre medan deras journalister kostar massor.
Och vad händer??

Jo, vi dumma svenskar skickar tusentals bilder till tidningen för att DOM skall kunna få ett scoop och göra sig en hacka. Vi då? Vi dumma svenskar som troget skickar bild efter bild med ett minireportage om vad det var som hände.
Dom lottar ut månadens bild medan alla vi andra står där och läser och tittar på bilden som vi skickat in. Och tidningen??? Ja den har vi betalat för......

Smart eller hur...


// D

Kommentarer
    Postat av: Sandra

    Men du, man kan faktiskt få flera tusen för en inskickad bild... Beroende på hur attraktiv den är för tidningen...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: