Lycka

2007-11-02 @ 16:54:17

Vad är lycka? Är det att ha en plasma tv på väggen och en ny bil på tomten?
Pengar , pengar , pengar!  Att pengar styr vårt samhälle stör mig.
Det är precis som om vi inte är värda något utan pengar. Men visst är det bra att ha en slant ibland.
Mat skall man ju ha, och en öl, och en snus.. Men sen då?

Räkningshögen är betald och jag jobbar som en hund. Mat finns i kylen . Nu då?

Varför är människan skapad så att vi måste hela tiden jaga pengar?

Jag hatar dessa illalukande sedlar och mynt som jag har i min lilla börs.
Dom skapar så mycket elände,,,,,,,,,,och lycka för vissa.

För mig så är lycka att få vakna hel och ren varje morgon och få göra rätt för mig.
Att få vara frisk och slippa att lida med sjukdomar som en del gör.

Och nu är det Fredag, det är är också lycka för mig.
Och så den där sprillans nya volvon som står på min upppfart såklart. Den gör mig lycklig.
Hämtade den idag efter jobbet. Silverfärgad med massa utrystning som skulle få vilken kille som helst att känna sig som ett barn på julafton.
Den är fin , Den är grym. Den är så rätt.


Synd bara att den inte är min :)

Vad är lycka för DIG?

Trevlig helg på er

// D

Kommentarer
    Postat av: Sandra

    Du, du är lycka för mig...

    Postat av: Malin (Sec)

    Lycka för mig är först och främst är att vara nära personer som jag älskar och som ger mig kärlek tillbaka. Med det kommer sedan så mycket annat. Trevlig fredag på er!

    Postat av: Anna

    Tjaa...Pengar är ju bra att ha, men riktig lycka för mig är musik! :) Och det vet varenda jävel som känner mig.
    Du kan ju slösa upp dina sista slantar på din dotter som vill ha en Marilyn Manson tröja till den 17/12!! :D Bra idé, ja? ^^
    pusselipussipuss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: