Lördagsmys

2007-11-24 @ 12:06:06

Vaknade ohyggligt tidigt denna lördagmorgon. Tittade efter honan som inte fanns i sängen. Kom sedan på att hon inte är hemma i helgen. Jag är ju så van vid att hon finns här . Släpade ner mitt täcke till soffan och bryggde mig en kopp svart.
Sedan kröp jag ner under täcket och slötittade på dumburken en stund.
Sedan väckte jag tösen som är hos mig i helgen och gissa vad som hände?

Jo, jag bad henne att stiga upp och äta frulle med mig och det gjorde hon direkt.
Inget tjat, inget skall bara, eller bara 5 minuter till pappa.
Jag fattar inte vad som hänt. Hon som alltid är omöjlig att få upp ur sängen.

Men undrens tid är inte förbi. Vi käkade frulle och tittade på tv:n och det var mysigt.
Sedan röjde vi upp i köket och körde iväg och gick en promenad med hundarna så dom skulle få nosa på något
annat än det gamla vanliga.

Och nu skall tösen få ta datorn och stilla sitt databeroende för en stund..

Vad gör du på en lördag?

// D

Kommentarer
    Postat av: Sandra

    Väla Väla Väla IKEA Väla... Behovet verkligen stirrat för en lång tid framöver. Sinnet i behåll denna gången också...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: