Mina mått räknat

2007-05-07 @ 22:07:26

Jag sitter och ler då jag tänker på hur ni kära läsare får läsa om ett sketet badrum mitt ute i ingemansland.
Men INNAN ni slutar att läsa skall jag berätta hur jag ser på det hela..
Tänk er ett badrum på 1.25m X 2.0m och i detta utrymme placerar vi ett badkar alá 60tal fastmurat i golv och väggar. Tryck sedan dit en skithusstol och ett BLÅTT handfat och den berömda tvättmaskinen från helvetet så får ni kanske en bild i ert huvud!?
Jag å andra sidan är en fullvuxen gnagare på 2 meter och såpass bredaxlad att  jag får gå in på sidan för att kunna slå ner röven på ringen. Alltså gå in och backa ut.
Undrar hur folk såg ut förr? Husen var lägre och man isolerade med mossa och kletade fast tidningspapper på väggarna. Och fan vet hur dom tänkte när dom byggde vårt tillbyggda badrum?? Antingen var han en tvärhand hög och hade ett ögonmått som en nykokt potatis. Och all denna betong som var ett billigt byggmaterial förr.
Kommer att slå mig medvetslös innan jag får ut badkaret vid rivningen. Tog ett vägg till väggmått och upptäckte att badkaret gick in lite i väggen på bägge sidorna!! Man har alltså placerat detta trevliga blytunga badkar på backen för att sedan bygga ett minimalt badrum runtomkring....Suck...
Men har man gett sig in i leken får man leken tåla!! Rapporter kommer så småningom. Om inte tidningarna och äntligen hemma får nys om eländet och kommer hit....STOPPA pressarna, nu river han skithuset i det lilla rosa huset:)

image129
// D

Kommentarer
    Postat av: Mocca

    Det ska bli mycket intressant att följa den här renoveringen. Och om jag har riktigt tur kanske Tant Brun dokumenterar när du bär ut badkaret. Inte för att jag egentligen tycker det är roligt att se när folk slår sig medvetslösa, men hon kanske hinner ta ett kort innan det ;)

    Postat av: Ludde

    Hehehe! Alltid kul att läsa din blogg!!
    Hoppas det går vägen, du får hojta till om man kan hjälpa till med något!

    Postat av: Daniel

    Mocca: Självklart kommer det en serie bilder och ett hemma kaos reportage från oss:)
    // D

    Ludde: Tack/ Krama familjen:)

    Postat av: Cia

    Hmmm finns det ingen bild på miraklet till badrum?

    Postat av: Daniel

    Till Cia: Bilder kommer snart:)
    // D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: