En halv liter tack

2007-05-09 @ 14:43:56

Tog med min kära syster på en runda innan idag och under resans gång stötte vi på en tjej som sålde jordgubbar.
Syrran skrek STANNA bilen ,,,,jag skall ha en liter jordgubbar, här har du en tjuga sa hon:)
Visst sa jag och drog handbromsen och klev ut ur bilen med väldiga steg mot den lilla tjejen som satt i jordgubbekiosken. En liter jordgubbar tack , vad kostar dom? Eh sa hon , det blir två såna här lådor.  28 kronor  sa hon raskt med ett försäljarflin på läpparna. Bra pris för jordgubbar så här års, en liter skall jag ha!  Det blir 56 kronor sa hon!!!!!
Stopp nu utbrast jag!!! 56 spänn för en liter? Du sa ju 28!!!
Ja men vi säljer SVENSKA jordgubbar och lådorna är på en halvliter.
Då tar vi det från början sa jag.... Hej , jag vill ha en halvliter jordgubbar tack!!

Hon log mot mig och undrade säkert från vilken planet jag kom ifrån. Skit samma. Dom smakade underbart.
Sedan kom jag på att jag har valt fel bransch. Skulle blivit dräng och krängt gubbar hela dagarna:)

// D

Kommentarer
    Postat av: Ludde

    Hmm låter som en bra idee detta, kanske skulle bygga ett fete växthus och börja odla gubbar, så kanske man kan kränga jordgubbar till jul för 78 kr dl!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: