Midsommarafton.

2007-06-17 @ 21:29:02

Snart dags för svenskens legala fylleslag. Allt är tillåtet och förlåtet i samma ögonblick som gärningen begås. Tiotusentals dyngfulla människor samlas som vanligt på öland för att mäta sina krafter och se vem som lyckas sänka den där djävla ön.
Tidningarna frossar i svenskens elände och skyller allt på att det är midsommar. Jag skrev ett liknande inlägg i påskas utan reaktion. Är vi för präktiga att inse att vi inte kan ta en sup ibland och vara som folk. Utan hellre spara sig till våra högtidsdagar då det är tillåtet att supa skallen i bitar och slå bordsgrannen på käften.
Känner jag för att ta mig en dragnagel så gör jag det utan bekymmer. Men jag retar mig på allt elände som dessa dagar drar med sig. Varför kan folk inte festa , fira och njuta av midsommar utan elände. Nu är det ju långt ifrån alla som spökar till det i vårt land. Men tidningarna vinklar ju allt ,och vi andra så kallade skötsamma rusar till kiosken för att köpa ett nummer och läsa om de smaskiga detaljerna.

Hur som helst vill jag fråga dig som läst detta hur du tänker fira midsommar?

// D

Kommentarer
    Postat av: nina

    Hemma i soffan om inget annat.....kanske i trädgården om vädret tillåter.Flyga drake med sonen,vilket vi har gjort de flesta midsommar med barnen.Det är alltid lugnt!! TREVLIG MIDSOMMAR!!! Hälsa de dina Kram syrran

    Postat av: Din broder modell större!

    Hej bror. Angående ditt förra inlägg så kan jag härmed anmäla mitt intresse till att avnjuta ett glas Whiskey i ditt sällskap, och eftersom jag idag har utökat min barnaskara med ett barn till så skulle ett glas sitta som en fläskläpp. Hoppas att vi kan ses snart och skåla för våra positiva förändringar i våra liv. Vad gäller midsommar så blir det till att fira i lugnets tecken med tanke på den lille gossen. Ha en härlig tillvaro så höres vi...

    Postat av: Ludde

    Hemma och förhoppningsvis grilla på innegården om vädret håller med.... Pontus och hans tant ska vara med, och den innan drar vi ju ner till Tyskland.... Så sprit för att supa HELA öland under bordet lär vi ju ha, dock så ska vi ta det väldigt lugnt, barnen ska vara med och Pontus ska jobba kl 06 dan efter.
    Ni får komma in till oss någon dag tycker vi, ta en kopp kaffe och träffa barnen!!

    Postat av: Honana

    Utan dig :(

    Postat av: Svärmor

    Med din hona ! Och i tvättstugan (och hur kul är det ?) tvättstugan alltså...Någon sång och dans runt någon stång blir det inte, men kanske har Helsingborg något annat att erbjuda...fyrbenta vänner ger i alla fall anledningar till promenader. Stor kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: