Kaklat samtal

2007-06-15 @ 18:39:26

Kunde med stolt röst ringa och berätta för kakelgubbarna att dom kunde komma när dom ville .
Sätter den sista gipsskivan i morgon bitti. Sedan kommer Rörkillen och fixar mina avlopp.
Detta innebär att jag bara har kaklingen kvar och sedan innertaket som är snabbt uppskruvat. Hallen skall fixas med med badrummet går som nummer ett. En sten har lossnat från mitt bröst. Har varit mycket på jobbet och mycket hemma. Och eftersom honan inte varit hemma och kunnat ge mig synpunkter ur en kvinnas perspektiv så har jag fått fixa mycket via telefon med henne. Hon vill helst inte bli inblandad i bygget och det respekterar jag fullt ut. Men ibland tänker två hjärnor bättre än en.
Men nu är det slutrakan som gäller. Pratade med kakelfirman idag och dom kommer att komma hit fortast möjligt för att börja med sitt.
Sedan skall det invigas med pompa och ståt. Bara så ni vet. Står ju en maltwhiskey på kylning....
(men ni som inte skriver inlägg får inget smaka) *ler*
Ikväll är det lugn och ro som gäller , måste varva ner då jag har inset att jag bara är en simpel människa och ingen maskin.

Jag önskar er en trevlig kväll

// D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: