Dagens händelser och en brakskit

2007-06-27 @ 22:04:04

Imorse for tösen och jag iväg med släpet i arla morgonstund för att betala och hämta hem allt kakel vi köpt till badrummet. Trött som hon är så pep hon och gnällde lite över vad den lilla visaren visade på klockan. Väl framme så upptäckte jag att dom inte hade öppnat ännu och beslutade lite raskt att vi skulle inhandla lite kaffe på den gyllene måsen. Sagt och gjort, där satt vi tösen och jag i bilen med väldoftande kaffe och varsin efterfrukosthambis:).

Klockan slog tio och vi hängde på låset hos kakelleverantören. Väl inne upptäckte jag att en pensionär hade hunnit för mig iallafall!!??? Hur gick det till. Vart kom han ifrån?

Jag betalade och grät och dom lastade mitt släp med ca 750kg kakelplattor. Bilen gick på knäna hen.
Väl hemma igen så kom kakelnissen och fixade dit värmeslingorna i golvet och så flöt han upp golvet inför kaklingen. Han sa att det gick åt 250kg gojs över värmeslingorna. Blir nog bra tänkte jag.

På kvällningen stod maten på bordet åt honan innan hon skulle resa till skåneland igen. Vi åt och hon for..Hej Svejs:(

Då kom tösen på att hon var akut skitnödig och beordrade mig att köra hem henne till sitt för att hon skulle få lätta på trycket. Ops tänkte jag och varvade upp motorn till max och laddade järnet den ynka milen till hennes hus som i detta nu kändes som en resa till Kiruna. Är man nödig så är man.
Jag sprängde ljudvallen och drog handbromsen vid huset och hon for iväg som en oljad blixt över gräset.
Stackars tös tänkte jag, att vara hos sin far en hel vecka utan skithus måste betraktas som ett djävulens påfund.
Jag väntade på henne och då hon kom ut igen så log hon mot mig och satte sig i bilen och blev tyst.

När vi kört en bit så sa HON : Du pappa, jag var tydligen inte skitnödig, det var bara en djävla massa gas!!!

Jag höll på att bryta ihop av skratt för hon sa det på ett så skönt sätt.
Och vet du!?; Jag satte på vattnet för att ingen skulle höra och du; stackars den fan som skall gå in där efter mig:)

Med tanke på hur länge vi skrattade åt detta så överlerver vi er alla:))

( Hon har godkänt detta inlägg)

// D

Kommentarer
    Postat av: Ludde

    :)fniss!

    Postat av: nina

    HAHAHAHA HIIHHIHIHIHIHI Benjamin skrattade nästan på sig.....hälsa//NINA

    Postat av: Tant Brun/Honan

    HA HA! Bästa inlägget hittills käre hane. Hälsa Lurfisen. Kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: