Bajstolle

2007-06-14 @ 22:44:14

Har haft revision på jobbet idag. Gick bra sa dom vilket känns skönt för min del. Sedan ringde snickaren och gormade om att han skulle sätta gipset på väggar och golv idag så nu var jag tvungen att se till att få fram en badrumsinredning så vi skulle veta var grejorna skulle vara. Vidare så måste vi regla upp extra där det skall sitta skåp och dyligt. Fan så svårt när jag inte fått tag i något ännu. Skulle beställa rör och rördelar samt badrumsmöbler från rinkaby rör hade jag tänkt. Så idag kopplade jag släpet eftersom det var panik och skulle styra skutan mot skåneland. Som tur var tittade jag på nätet när dom stängde. Och tro det eller ej gott folk, dom har öppet Mån-Fre 07:00-16:00!!!
Klockan var nu tre och min chans var bortsopad totalt. När fan skall vi arbetare ha tid att åka ner till deras butik om dom har öppet på såna tider?
Visst kan jag förskottsbetala på nätet och få det hemskickat men jag vill ju se vad jag köper innan jag betalar.

Så här stod jag nu helt chanslös med min tidsplan i ena handen och en grymtande snickare i den andra. Då sprang jag upp till min Fujitsu Siemens Forsmark 1 och kopplade upp mig på nätet för att jaga mitt villebråd.
Hittade det till slut i Karlshamn. Det fanns mycket att välja på i butiken. Tjejen som hjälpte mig lyckades att få mig att inse att man får det man betalar för. Billigt är gott och är en bajstolle i det stora hela. Visst är det billigt med en toalett från långtbortistan, men går den sönder så blir det till att panikkrama en tall på huk i skogen då det inte går att hitta delar till den. Sagt och gjort. Köpte på mig det som behövdes. Nu är min budget tom. Pengarna som inte finns skall nu räcka till elen , VVS , och tvättmaskin och innertak........
Och på väg hem pratade jag med honan som undrade om jag ätit idag? EH nej sa jag och fick en hagelsvärm i örat. Hon hörde nog hur sliten jag är. Fick en fetorder att genast ombesörja så att min kropp får i sig något och det snabbt. Blev en pizza på väg hem. Väl hemma så dukade jag fram pizza och en kall pissöl och satte mig för att äta.

Hann inte hela pizzan för snickaren kom och skulle se vad jag hade köpt ,och så ville han se vart jag skulle sätta upp sakerna någonstans. Suck,, pizzan får vänta tänkte jag och greppade tumstock och badrumsmöbel.
Mättte en stund och upptäckte att hunden stod och tittade på oss . Söt hund tänkte jag samtidigt som snickaren tackade för sig och åkte. Rusade genast in för att vräka i mig den sista biten och hittade min tomma pizzakartong!!?? Min hund har ALDRIG tagit något från bordet tidigare. Kartongen var ren och fin och min feferoni låg vackert vid sidan av kartongen..
Tack hund,, tack....
Somliga straffar gud genast heter det ju och det stämmer faktiskt, för när den lilla oskyldiga vovven skylle gå ut från nybygget så halkade han till och for ner i den utgrävda grunden under huset. Såg fyra tassar försvinna i ett moln av isolering och brädor.... Han gnydde lite i fallet men är på benen igen...Hoppas han har lärt sig en läxa......

Nu skall jag till sist visa vad jag har köpt....
Duschdörrarna kommer nästa vecka.
Hoppas att det blir bra nu.. Bara det blir klart..

image208
Skåpet kommer att hänga en bra bit upp på väggen. Sedan kommer en stor spegel och övers en ljusramt med lampor.


image209

Toaletten och handfat med skåp kommer från Svedbergs.
Får duga..


God natt
// D


 

Kommentarer
    Postat av: Honan

    Trodde ALDRIG jag skulle längta så mycket efter att få bajsa i mitt eget hem!!! Är det ljuset i tunneln därborta..?

    Postat av: Daniel

    Ljuset i tunneln? Nej ljuset du ser är min budget som brinner:)
    // D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: