Träning utan nyårslöfte

2007-01-07 @ 22:33:09

2007 kommer att bli ett år med mycket träning. Ställde mig på vågen igår och den visade120 kg.
Jag hade tränat bort nästan hela min mage och lagt på mig ett antal kilo med muskler innan Tomten kom.
Julöl,skinka och allt det andra som är "lagligt" att äta när det är jul är ju syndigt gott i stora lass.
Jag bryr mig egentligen inte om vad vågen står på men nu skall magen bort igen, och denna gången för gott.
Kommer att köra träningspass 5ggr/veckan och detta gör jag endast för att få kroppen att komma igång på allvar. Styrketräningen har jag hållt på med länge nu men jag skall kombinera kondition med styrka ett par veckor nu.
Honan i huset har bett mig att hjälpa till med hennes motivation och träning.
Hon kommer att följa med till gymmet om jag så skall bära henne dit..*ler*
Jag skall se till att vi kommer iform till sommaren utan dietmetoder och annat tjafs.
Kan vi ligga i soffan och äta oss feta och slappa bort konditionen så kan vi fanimej fixa till det också utan tillsatser...
Och till er som läser detta och som går på dietkur har jag bara en sak att säga:  Lycka till...
Kommer att bekänna vikt och resultat här varje vecka.......

Kommentarer
    Postat av: Svärmor

    Läser och inspireras...men träning får vänta för min del. Tog en cykletur hemma i Helsingborg och sedan tog förkylningen fart igen. Har ingen röst, men benen är det inget fel på efter alla promenader i helgerna, med två fyrbenta vänner. Så promenader får det bli än så länge. Man vill ju njuta av lite allt möjligt och kladdkakan jag bakade i helgen blev riktigt bra..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: