God fortsättning

2007-01-06 @ 10:08:42

Jag har inte haft möjlighet att skriva på ett tag nu eftersom det nya året drog ned mig i jobbträsket direkt.
Men nu sitter jag här och ler för mig själv över omvärldens reaktioner över att priset på snus har höjts så förbannat. 
Jag är snusare och har gått över till de märken som fortfarande är billiga. Mina snusande vänner skriker och fräser över denna prischock och menar på att dom skall sluta snusa nu när det är så dyrt.
Häromdagen på jobbet kom en kollega till mig och visade prov på hur svårt vi män kan ha det ibland. 'ler*
Han har liksom många andra gett ett dumt nyårslöfte i fyllan och villan. Skall sluta snusa på det nya året...
Och nu sitter han framför mig och fräser som ett bastuagggregat medan jag tar en pris snus och smuttar på mitt kaffe. Irriterad som f-n sitter han nu och flackar med blicken efter min dosa som innehåller denna för honom efterlängtade skatt.
Efter en stund tröttnar jag på honom och frågar om han vill lukta på dosan. Han greppar dosan och sög in aromerna i sin väldiga nos...Sedan gav han mig ett leende och stängde locket igen....
Kaffe ville han inte heller ha denna morgon på grund av att han inte snusar mer. *hm'
Måste erkänna att jag anser att det INTE är synd om honom. Han valde själv att en gång börja, och nu valde han själv att sluta..
När jag nu sitter och skriver tänker jag på alla dessa  "riktiga män" som blir så ynkliga när dom får en förkylning och blir tokiga om dom inte får sitt snus eller kaffet på morgonen.
Är man en slav under det goda och onyttiga så är tärningen kastad och man får stå sitt kast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: