Äntligen

2007-01-19 @ 22:40:49

Då var min fredag äntligen här. Har haft flera tunga möten samt mycket arbete utanför mitt ordinarie arbete denna veckan. Och eftersom min lediga Onsdag blev arbete istället känns det xtra skönt nu när fredag är kommen.
Tösen skulle kommit idag men hon är barnvakt ikväll. Hon kommer i morgon lördag i stället. Visst missar vi en dag men det viktigaste för mig är att om hon vill vara hemma en dag av de mina så skall jag inte hindra henne. Hon börjar bli stor nu min lilla flicka. Lika bra att vänja sig vid hennes självständighet.
Men jag älskar henne mer och mer för varje dag som går och jag hoppas hon kommer till mig den dan hon har bekymmer eller bara för att få gråta ut på min axel.
Hon är en bra tjej. 14 år gammal och vill pierca sig i ögonbrynet!!!! Njaaa , vet inte riktigt vad jag tycker om det. Men å andra sidan så om jag nu säjer nej dröjer det inte många år förrän hon kommer med en iallafall!
Hittade en jobbannons på AMS som jag kunde söka eftersom jag har det dom söker...
Men så ställde jag mig frågan varför? Varför byta jobb?

Jag skulle inte vara lyckligare för det,,,,,,,, eller?
Har ett bra jobb sedan fem år och har erfarenhet och kunskap så det räcker. Jag behöver inte springa ihjäl mig för att bli något som jag inte behöver bli!

Stiger upp varje morgon och åker till jobbet. Tar lite kaffe och låter jobbet ha sin gång.
Kan ju mitt jobb och det finns inga problem! Problem för mig är en lösning och är därför inget problem.
Lösningar löser man och sedan lutar jag mig tillbaka igen och smuttar på mitt kaffe.

Jag har tänkt på jobb. Och nu har jag hittat en förklaring på varför jag är där jag är idag.
Jag är helt enkelt bekväm av mig.
Behöver inte status,hög lön eller annat tjafs.
Så länge lönen räcker till mat och räkningar och snus så är jag nöjd. Kräver inte mer av mitt liv.
Sedan är det ju upp till mig om jag väljer att förgylla det eller inte!!!!


Jag är lugn av mig . Lugn så det stör. Mina kollegor tror inte jag lever ibland..*ler*

Min älskade hona jobbar inatt med så nu sitta jag här och njuter av ensamheten. Inte för att jag vill bli av med henne men ibland måste man få vara sig själv för en stund........


Ha en trevlig helg

// D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: