Tomtestress och galenskap

2007-12-22 @ 17:02:40

Åkte iväg innan idag för att köpa en sista klapp inför dagen J.
Upptäckte att trafiken var mer intensiv än vanligt. Fuck you fingret stod som morgonkiss snoppar överallt.
En gubbe körde ut i en korsning och gav allt och alla fingret. Varför? Jo för att han tyckte att den gamle mannen inte skulle  följa högerregeln nu i juletid. Har ju bråttom för fan.
I en butik stod en dam och fösökte få tyst på sitt barn, metoden bestod i att muta ungen med godis. Detta försök lyckades dock inte utan ungen gallskrek att den ville ha just den leksaken nu. NU.
Mamman tog ett beslut, hon tog ett djupt andetag och sa , vi får se vad tomten kommer med.
Det skulle hon inte sagt, ungen stod och stampade och innan mamman hann reagera så flög det en matvara som det lilla söta flickebarnet tagit ur korgen och kastat mot ett ställ som var fyllt med godis.
Detta resulterade i ett godisställ på sned och ett golv fullt med godis.
Mamman tittade på mig och log och sade till sitt barn: Ja men ta du din leksak lilla vän.

Jag stod där och funderade på vem som hade mest problem ? Ungen eller mamman?
I mitt fall hade tösen åkt ut ur butiken och blivit ex antal klappar fattigare.
Måste ju inse att dom inte kan få allt dom pekar på.

En annan sida av mig såg en liten tjej som hade full koll på sin mor och som på ett enkelt sätt kunde manupilera hennes känslor till tösens fördel. Hon vann. Denna gången och troligen nästa med.


Jag strosade igenom staden med ett stort flin eftersom jag flytt från både hustru och barn idag.
Kände mig lugn, lugn och stark. För här går jag  nu och handlar det som behövs.
Inte det som skall köpas bara för det så skall vara.

Nu skall jag ta mig en klunk juleöl och invänta mörkret. Sen skall jag ut och köpa mig en gran:)



GOD JUL


// D

Kommentarer
    Postat av: Jacoba

    Ja jag känner igen det.Här handlas också bara det som de behöver väl utvalda klappar. Inget överflöd.

    Stackars dig som fick köpa gran......Vi tog en i vår lilla plantering på tomten hihihi.

    En riktigt God Jul till Er alla..pst vi ses väl någon dag mellan jul och nyår//Kram

    Postat av: Ludde

    Härligt att sistaminuten handla =)
    Var med mor och hennes gubbe igår, men vi kom ganska sent till affären så det var ganska lungt, dock väldigt utplockat.... 3 affärer senare och vi saknar fortfarande paté, men det kommer idag, hittade det i sista affären igår, men charken var stängd...
    Ja ja, hur som helst så GOD JUL!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: