Tomtedjävul

2007-12-02 @ 21:47:57

Söndag idag. Jobbade lite innan idag efter frukost . Njöt av första advent i regnet med hundarna.
På eftermiddagen bestämde vi oss för att äta en pizza. Sagt och gjort. Lyfte luren för att beställa. Hungern sved i min mage och nu var pizzan bara en kvart bort.
For in till stan som en iller och rattade in bilen framför pizzabagarens stora skyltfönster. Satt ett par där och år denna ljuvliga pizza som dom har på det här stället.
Väl framme i kassan slet jag fram mitt kort för att betala. Tar inte kort sa han den lille förskrämda bagarnissen där han stod.
Nähä sa jag och förklarade att jag "bara" skulle ta ut pengar och att jag skulle komma tillbaka strax.
Vid detta laget skulle jag kunna sätta i mig en överkörd grävling eller nåt. Och eftersom uttagsautomaten ligger en bra bit bort så hoppade jag in i bilen och körde .
Då jag kom fram till stadskärnan så var hela djävla stan full av tomtar. Stora som små. Inte en parkering så långt ögat nådde. Skit samma tänkte jag och parkerade på trottoaren. Då kom väl där länsmansdjävel och pekade med lagens långa arm.
Det slutade med att jag fick knixa mig ut ur denna förbannade tomteparad för att komma till pressbyrån.
Handlade en påse sketgodis bara för att kunna ta ut pengar till pizzan.

Väl tillbaka i pizzabutiken lyste mina ögon av vredeshunger och det enda jag kunde tänka på var att få sätta tänderna i en bit mat. Och vad pizzabagaren tänkte då han såg mig vete fan.

Och då jag till slut kom hem och packade upp pizzan så var den kall.
Allt detta för dessa rödluvade fjantar som tvunget skulle ha parad idag då jag var så hungrig.

I morgon går jag på tomtejakt. :)

Sov gott

image254

// D

Kommentarer
    Postat av: Jacoba

    Hur många tomtar har du fått tag på....ja på din tomte jakt????


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: