När jobbet tar över

2007-12-18 @ 17:25:30

Sitter här nu denna tisdag och har återigen inte hunnit med ett skit sedan jag kom hem. Min jobbtelefon ringer kroniskt känns det som.
Har jobbat med allt utom det jag skulle ha jobbat med idag. Tror det är julakutstressen som de flesta drabbats av och som har
segrat, vilket i sin tur innebär att alla skall ha allt klart INNAN jul för att dom skall kunna ta det lugnt. Akutlösningarnas konung, det är jag.
Mannen som fixar det mesta. Men idag tog det stopp. Trots att halva personalstyrkan ligger i kräksjukan så är jag inte mer än människa.

Skulle ta hem jobbet ikväll. Men väl här hemma så kom jag på efter att ha svarat i min jobbmobil typ 10 ggr att här får det vara. Alla som jagar tid nu i decemberstressen kan ta sig i röven:)

Kan fan inte mer än jobba.
Så nu sitter jag här och skriver lite för att förgylla tiden lite medan potatisarna kokar fridfullt i min kastrull.
Spätta a´la skigott blir det ikväll med potatis. Honan kommer snart hen och då skall jag enkelt servera,äta och ta 5 på locket.

Det är jag värd.


Hur har du det?



// D

Kommentarer
    Postat av: Honan

    Trött trött trött. Då är det skönt med en varm och lika trött famn att somna tryggt i...

    Postat av: Svärmor

    Som du, trött så det känns som ett helt grustag bakom ögonlocken. Varför är så mycket akut just nu ?Men på fredag kväll stängs den hjärndelen av, som ser till att jag får en lön.
    Sedan tänker jag dricka glögg, gå i skogen, se på stjärnor och bara vara...

    Postat av: Malin (Sec)

    Jag har det bara bra! Jag har jobbat undan, ledig en vecka och börjar min ledighet med skridskoåkning på Tivoli i Köpenhamn och åker sedan vidare för mys i Helsingborg innan jag åker hem och firar jul med familjen. Ja, känns helt ok faktiskt...:-) God Jul på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: