Tungt

2007-08-01 @ 20:32:37

Min gräsklippare har dött!!!
Tänka sig gott folk. Den driver inte av sig själv längre, vilket i sin tur innebär att jag får slita ihjäl mig för att förflytta mig en meter. Och till alla er som inte tycker att detta är ett problem skall tilläggas att eftersom vi haft en sådan dyngsyr sommar så har gräset frodats och växt långt utav helvete. Klippa blött grär är att likna vid att slicka på ett elstängsel, dvs inget som kan rekomenderas.
Klippte en stund ikväll och det blev tyngre och tyngre. Till slut stod jag där och frustade likt en brunstig älgko och stirrade med illröda ögon.
Gräs,,,,,,,,detta djävulens påfund. Man pratar stolt på jobbet hur stor tomt man har och sedan gråter man sig till sömns för att man inte hinner ta hand om den..Nej, nu skall det bli bot och bättring. Klipparen skall säljas till förmån för de mossbeklädda stenarna uppe i backen och sedan skall jag ta min gitarr och sätta mig på gator och torg för att spela och sala ihop till en ny klippare...

Risken är att någon får betala för att få ut mig ur häktet sedan..

Halva världen svälter , och delar vi upp den andra hälften i två delar så är det krig i den ena och i den andra så lever dom flott.
Vad tillhör jag då??? Jag som också lever och har ett I-lands problem a`la klippare.

Är inte jag värd något bättre som  typ en ultra fluff megasuperduper klippare med automatisk start och en laser som ser till att gräset alltid håller rätt längd..???

Nej, jag får ställa mig i duschen och drömma vidare och inse att det kommer en arbetsdag i morgon oxå...

Eller blir det till att köpa en get... Tanken har ju funnits där ett tag...


// D

Kommentarer
    Postat av: Honan

    Men geten måste ha sällskap. Kanske får vi låna två små hästar (min Frugas idé...). Annars får du kanske åka ner och prata snäääält med mannen som lagade gräsklipparen förra året ;)...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: