Tanken som räknas?

2007-08-29 @ 17:52:18

Tanken slog mig idag, stinkande av ångor. Jag klev ut i det fria. Där slog hon mig  mig med sin doft.
Rynkade lite på mina ögonbryn och lyfte upp henne precis där hon stod.
Hon gjorde inget motstånd utan lät mig hantera henne exakt som jag önskade.
Visst gnällde hon lite vid lyftet men det gjorde nog inget tror jag.
Jag la mig ner hos henne och betraktade varje liten del av hennes bakdel.
Reste mig igen och packade mig en snus och förstod att detta skulle ta tid.
Varje gång hon är på detta humöret så brukar det ta tid. Hur snabbt jag än försöker få det överstökat så bara står hon där och är. Kan inte göra mer snart känner jag.
Vårdar henne med kärlek och köper saker till henne ibland. Men ändå spelar vi inte i samma liga.
Vi har haft så kul och gjort så mycket bus ihop och det får inte ta slut här, inte nu..
Visst har jag varit tuff och hård ibland men det hör väl till?
Och du har också varit dum ibland med ditt lynniga humör.

Men nu så hjälpte jag henne av med en del av det hon hade på sig och lät henne lufta baken i det fria.
Och nu kan jag inte få ihop det som jag vill. Inte ikväll iallafall. Har inte det du kräver och då får det vara för ikväll.
Tänker inte jaga ihjäl mig för att du skall få som du vill.




Men i morgon skall du få det du kräver.
Slangklämmor och skarvrör och en ny fin tank som inte läcker. Och avgassystemet skall lagas och sedan är du fin igen. Dina bensinångor från din läckande tank är snart ett minne blott.
Och sedan tar jag ut dig på en tur igen.

Om du håller vill säga,,,min kära gamla Volvo

// D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: