Semestergnäll

2007-08-02 @ 21:30:53

Min semester är slut och jag jobbar igen sedan ett tag. Att sedan min semester nästan fullständigt regnade ihjäl mig rör mig inte i röven. Det är ju fortfarande semester ju. Och så fort jag klev in på jobbet så började illvilliga kommentarer att hagla över mig. Hahaha , och din semester då??? har det regnat på dig?? Hahaha.

Jag älskar regn och rusk men visst kan det vara lite sol ibland som värmer min enorma kropp. Vad vinner man på att jämra sig över vädret som vi ändå inte rår på? Skiter i om det så regnar oceaner på min semester sa jag till dom. Satt på jobbet och lät kaffemuggen värma mina kyliga händer samtidigt som jag lutade mig tillbaka, och lät regndropparna glida av min rakade skalle. Orkar inte, och vägrar att lägga energi på just sånt som jag inte kan rå på.

Ikväll sitter jag återigen vid datorn och hör regndropparna smeka mitt nylagda plåttak utanför. Hundarna sover och honan jobbar. Matlådorna står redo i köket för att fyllas med ugnsbakad lax och lite annat gottis. Livet leker och jag är överviktig:) Och,,,,,, Skitsamma för nu mår jag bra och allt känns toppen eftersom det blir vad jag gör det till.
Imorgon studsar jag upp ur sängen och glider igenom ännu ett arbetspass med kaffet som min bästa vän.

Funderade även på varför ingen läser och skriver kommentarer på min blogg längre? Men så slog det mig att jag har ju inte brytt mig om andras bloggar vilket genast resulterar i en tystnad av tomhet.
Och återigen är det vad jag gör det till och cirkeln är sluten:)

Ha en underbar dag för det har jag
Sa jag att min bil gått sönder ? Lalalaaalalaaaa
image240

// D


 

Kommentarer
    Postat av: elsamaja

    Tack för peppningen, jag blev så snopen över att få en komentar så snabbt, bläcket (öhh, eller nåt) hade ju knappt hunnit torka.
    Gluttade lite snabbt hos dej, och hittade en fin voffsing iallafall, för glutta mera senare.
    Ha det gott (trots att bilen är trasig)

    Postat av: Ludde

    Ajdå inte kul att bilen gått sönder, men eftersom att du är en sån go och härlig person så ser du ju alltid lite positivt på allt =)
    Tänk om man kunde få lite av det du har, LUGNET...
    Jodå kändes rätt att börja springa lite så nu försöker jag gör det 3 ggr i veckan. Nä nu ska vi fixa och trixa, ska ha dop idag. Imorgon är det fest, så om ni känner för det så får ni ju gärna komma och parta loss!! Det börjar kl 13 men man får komma när man vill, det är grillning som gäller så man får ta med sig något att grilla i så fall, öl kan jag bjuda på 3-4 st =)
    Oj känns som jag snart har skrivit en halv roman.
    Ha de bäst!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: