Glad påsk

2007-04-06 @ 19:33:29

Då var det dags att förgylla maginnehållet med vackert målade ägg i alla dess färger. Vik hädan ni nyttiga människor ty här kommer den högtidslediga svensken.
Supen skall inhandlas och matkassen skall fyllas till bristningsgränsen. Var var vi nu? Jo just det, sillen skall också med och supat och ölen och whiskeyn och likören och prinskorven och vinet.
Med detta menas att den butik som gått bäst inför påsken måste ha varit systembolaget. Nu är vi lediga och då skall vi frossa i fest. Det är liksom tillåtet på ett annat sätt just nu innan påsk. Och varför vi firar påsken är det nog inte många som tänker på.

Själv tände jag grillen innan ikväll och placerade högtidligt ett par rejäla grillkorvar över glöden och lutade mig tillbaka i min plaststol och bara njöt.

Glad påsk till er alla och envar..

// D

Kommentarer
    Postat av: Ludde

    Så nu var det dax, idag gäller det, nu börjar jag, så jag hoppar påskmaten i år, hoppas att jag reder ut detta nu bara., 96,5 börjar vi på så får vi se vart vi slutar.
    Glad Påsk, ät inte för mycket ägg, Hmm varför säger man så Ät inte för mycket ägg, kanske man blir en kyckling annars??

    Postat av: Daniel

    Håller tummarna för dig. Och varför man säger så torde väl bero på den eggande lustan som faller på vid överdosering av just ägg.:)

    Kram D

    Postat av: Anonym

    GLAD PÅSK!!!! En annan måste ju jobba,men det går bra det med....//Tuppen o Hönan o lilltuppen hälsar från Träne


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: