ZZZZöndag

2006-11-26 @ 22:26:48

Då var det söndag igen. Måndagen kommer allt närmare med allt vad det innebär. Har haft min dotter här i helgen och det  var mysigt. Vi hade filmkväll igår och vi hann med tre filmer innan John Blund slog ner oss.

Hundarna ligger och tittar på mig nu med stora ögon då jag nyss fräste till mig en grillkorv. Husse skall ingen korv ha tänker dom ,och smider säkert stora planer på hur dom skall göra för att lura av mig korven.
Känner mig tom nu när tösen är hemma hos sig och Honan jobbar, jag fungerar inte riktigt utan dom känns det som.
I morgon är det träningsdags igen.Varannan dag är det styrketräning vare sig jag vill eller inte. Inte för att jag vill bli stor och stark utan för att min kropp skriker efter det. Efter en timmes träning och en avslutande bastu känner jag mig frisk och ljummen i hela kroppen.
Det är ganska kul när jag som är två meter lång och bredaxlad kliver in på gymmet eftersom det tydligen är så att ju större du är desto starkare är du. Själv anser jag att ju större du är , desto tyngre faller du!

Det är många killar som glider förbi mig där jag sitter för att se hur mycket vikter jag lagt på maskinen jag sitter vid. Vem orkar bry sig om sånt? Visst ,jag är stor men det innebär inte att jag är där för att visa någon hur stark jag är.
Jag tränar för min skull vilket innebär att jag skiter fullständigt i hur mycket de andra lyfter eller vad dom överhuvudtaget gör där.
Jag mår bra av det jag gör och det tänker jag fortsätta med!
Eftersom jag inte är en "inne"kille så förstår jag nog inte riktigt det här gymspråket som talas här.
En tjej är sminkad från topp till tå och putar hejdlöst med rumpan så fort hon tar i en vikt, men hon glider mest omkring och pratar med en väl utvald skara av människor. Vem sminkar sig för att gå på gym?
Jag kanske är taskig nu men jag fattar inte varför man gör sig till så förbannat med allt detta smink som ändå bara droppar av henne när hon blir svettig!? Fast nu är det ju så att hon lyfter väldigt sparsamt och pratar mest. Det är kanske därför hon kan sminka sig så,eftersom hon aldrig hinner bli svettig?

Ungdomarna har även dom börjat träna nåt hejdlöst. Sist såg jag flera stycken stå och heja på en kille som försökte lyfta hur mycket som helst. När detta inte gick skrattade de andra åt honom och vips så var det nästa killes tur. Någon borde nog förklara för dem vad som kan hända om man inte är lite försiktig med dessa tyngder.
Det är nog så att detta är en samlingspunkt för många människor,en plats där man inte behöver vara sig själv. Lägga på några extra kilon så fort någon tittar för att sedan svära ve och förbannelse när träningsvärken kommer.
Nej, jag är glad över att jag är som jag blivit, nämligen mig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: