Glädje

2006-11-24 @ 20:29:08

Har idag hämtat min dotter som är hos mig varannan helg*ler*.
Hon sprider glädje och gör mig lycklig varje gång vi ses.
Idag åkte vi till ICA Maxi för att Fredagshandla sånt som vi inte behöver.
Eftersom jag är en oerhört lugn kille så är det ganska kul att se alla dessa människor som just nu i skrivande stund blivit offer för den otäcka julhandelhysterin.
Spring snabbt fram och tillbaka helt okontrollerat mellan hyllplanen och fräs gärna illvilliga kommentarer om dina medmänniskor.
Dra sedan kundvagnen mot alla diskar och riv ner halva inredningen samt stoppa ned HELA handen i en lämplig lösgodislåda och tryck munnen full med ursäkten "jag är gammal och har jobbat ett helt liv. kom inte här och tyck"
När detta sedermera är gjort glider man till kassan för att morra om att leverkorven är slut och för att dasspappret lämnar rivmärken på skinkorna.

Småbarnsföräldrar springer hejdlöst omkring och lägger tillbaka sådant som dom inte avser köpa till sina barn med ursäkten"Tomten kommer ju snart".
Att ungarna sedan skriker som om dom legat i salt hör ju inte hit.

När jag sedan lyckats plocka ihop alla mina varor och återigen passerat kassalinjen utan anmärkning på min scanner börjar det stora äventyret, nämligen att ta sig ut ur butiken!!
Mellan kassorna och entrédörrarna står nu en stor skara skärrade människor och pratar med bekanta och deras griniga ungar. Kundvagnarna står nu kors och tvärs genom hela entrén och mitt i detta kaos står en helt oberörd man med ett leende på läpparna och samlar in pengar åt Röda Korset.
Jag tar ett djupt andetag och greppar min dotters hand och trixar mig ut mellan allt folk.
Väl utanför ligger cigarettröken tät då de flesta rökare envist måste tända sin cigg precis utanför butiken.
På parkeringen står det bilar på de mest otänkbara ställen,någon kör mot enkelriktat,ett barn skriker samtidigt som jag ser en hundägare slita i kopplet  på sin hund.

Jag ÄR härdad och tycker att detta julbeteende är ytterst lärorikt för mig samtidigt som jag inser att det snart kommer en fredag till!! SUCK!

Kommentarer
    Postat av: Anonym

    Satt med ett stort flin i ansiktet när jag läste detta, kan inte ha beskrivit det bättre själv!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: