Tomten

2006-12-10 @ 22:23:17

Måste erkänna en sak. När jag var liten trodde jag också på tomten. Han var lite läskig där han kom med sin käpp och sitt skägg, ful var han med.
Tomtens kläder luktar unk, och han har smuttat på glöggen oxå. Får man dricka glögg och köra släde?
Med tindrande ögon satt jag där och väntade på att han skulle säga mitt namn,eller kommer han att göra det?? Jodå , paket fick jag och sen var det mat, skönt att det var över för i år tänkte man.

För det är väl lite så att de vuxna skrämmer barnen med att ÄT UPP MATEN annars ser tomten det och då får du inga paket. Gör si gör så annars ser tomten det och då kommer inte han till dig.
Tomten står utanför och ser detta och du får inga paket!
Inte nog med att barn brukar vara mörkrädda, nu stryker där runt en läskig gammal gubbe runt huset och tittar in genom fönstret också.
Varför är det inte okej att smygtitta in genom fönstret på grannfrun när det är okej när Tomten tittar in på ens barn?

Visst är vi smarta vi vuxna:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: