Staken står

2006-12-01 @ 20:29:14

Då står min stake igen, Lyser i all sin prakt. Den är röd med fina dekorationer på runt roten. glänser längst ut på toppen gör den med. Visst är den gammal, men än står den upp för det den står för.Juledax. Tomtar och änglar,barr och stirriga barn som inget hellre vill än att få prassla lite under trädet vi släpat in i huset.

Julölen skall snart köpas in. Det är nu det händer i min stora kropp. Dagen innan julafton skall julölen öppnas och avnjutas i köket utan ungar, hundar, kvinnor eller något annat levande ting. Den dagen är MIN och kommer alltid att vara det. Om jag så skall släpa upp min julöl i skogen och baka barkpepparkaka så är denna dagen min!

Jag har alltid jobbat på helger och högtidsdagar innan,men nu är det slut med det. Jag behöver inte längre kämpa med näbbar och klor för att få avnjuta den 23 december.*ler*
Denna dag så skall det bakas i stora lass och bygga pepparkakshus skall jag om det så är det sista jag gör.
Julklappar i all ära men känslan dagen innan finns det inget som slår.
Jag ser det som kvalitetstid för mig sjölv. Supa skallen i bitar ligger inte för mig , men att få avnjuta en Falcon Julebrygd med mig själv denna dagen slår allt.

Visst blev det för mycket en gång för många år sedan då ölet tog slut och inspirationen tröt. Då råkade jag baka sex olika kakor på samma recept.Det blev apelsinpinnar, Citronpinnar, Marängpinnar,Äppelpinnar,pepparkakspinnar, vaniljpinnar!

Men iår skall det bakas så det skvätter om mig. Här skall fejas ,bakas ,och avnjutas.


Finns tomten så jobbar han på Falcon...


Kommentarer
    Postat av: Svärmor

    Och jag som tänkte komma redan den 22:e... Kan nog bärga mig från bakningen. Men jag kommer at sticka ut näsan i köket och kika på pepparkakshuset. Och har du fler öl, så smakar jag gärna...
    Syns till jul


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: