Onsdag innan jul

2006-12-20 @ 16:39:34

Idag är jag ledig från jobbet . Hundarna skall rastas och sedan står där två ton pellets ute på gårdsplanen som skall bäras in i källaren. Tur att man är vältränad och sugen på att bära pelletssäckar!
Var nere på ICA Maxi innan idag för att inhandla lite kaffe och lite godis till mitt pepparkakshus som skall byggas enligt jultradition.
Det var mycket folk i affären idag, sista rycket innan jul känns det som.
Stod där i kön och tittade förundrat på alle dessa människor runt omkring mig. Dom verkar stressade dagen till ära och dom kommer ideligen på saker som dom glömt att stoppa ned i kundvagnen.
Snabbt som attan låter dom vagnen stå i kön medan dom själva springer till kyldisken för att hämta grädde.
När dom väl kommer tillbaka till kassan inser dom att näste man kommit fram och deras kundvagn knuffats undan lite diskret.
Vilket liv det blir nu när dom skall reda upp vilken av dom som stod först i kassan. Men det är väl sånt som händer när man väljer gräddfilen!*ler*

Utanför butiken står stressade föräldrar och köper en korv utanför.
Granförsäljaren ljuger ihop en historia om att hans granar kommer att stå långt in på det nya året. SKITSNACK!!!
Jag kom ihåg en gran som jag köpte för nåt år sedan av honom, granen hann inte mer än in i huset förrän barren regnade av den.
Det enda som gör mig lycklig nu är min gamla Volvo som skall ta mig härifrån .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: