Nedräkning

2006-12-22 @ 20:28:31

Idag är det första riktiga julledighetsdagen på många år.Jag brukar jobba så här års.
Vi åt ostmackor till morgonkaffet idag*kärlek*
Sedan åkte vi upp till mina föräldrar för att tända ett ljus på deras grav och sjunga Hej tomtegubbar.
Efter det tog vi en nostalgitripp igenom mina gamla hemtrakter där mina barnsben sprungit mången mil.

Stor man behöver mat, och när hanens mage morrar ligger alla korvmojjar brunt till.
Skall ju inte äta onyttig mat tänker jag medan bilen helt själv kör oss till MC Dånalds*ler*
Vet inte varför min bil tog sig friheten men det är nog nåt fel som är trasigt..

Vet inte vad tjusningen är med stressat kött och iskalla pommes medan ungarna skriker efter ballonger och kön växer genom hela syltan!?

Väl hemma stod där en back med välsignad Falcon Julebrygd och skrek mitt namn.Prisad vare herren.
Medan ölen sakta strilar nedför min strupe så råkade jag bygga ett pepparkakshus.Och medan jag med tårfyllda ögon betraktade detta bedårande konstverk råkade jag kasta ihop en ladding med Calvadostryffelkulor. Och i skrivande stund sitter min underbara älskade fina söta Hona bredvid mig och är som hon brukar,nämligen alldeles underbar.

Och inte nog med det, imorgon skall granen stjä..eller jag menar inhandlas enligt tradition.Och sedan kan tomtefan komma när han vill.

TomtedryckP-HusÅterfall








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: